2011. január 31., hétfő

Philip Pullman: A borostyán látcső


"Közeleg a szörnyű háború, amit a boszorkányok jósoltak meg. Willnek el kell juttatnia minden világok legveszedelmesebb fegyverét, a titokzatos kést Lord Asrielhez. A fiú magányosan néz szembe a veszélyekkel, mivel Lyrának nyoma veszett... A varázserejű borostyán látcső pedig azt is megmutatja, amit szabad szemmel senki sem láthat..."

A sorozat befejező része,amiben a dolgok kibontakoznak és megoldódnak.Igazából most semmi értelmes nem jut az eszembe amit írhatnék a könyvről.Nem igazán fogott meg,sok helyen nem is értettem sőt,valamit még most sem értek pl. mi volt az a nagy kisértés ami Lyrát fenyegette,mert ez számomra nem derült ki.Aztán ott voltak az Isten létét feszegető témák,amit nem értettem,csak úgy átsiklottam felette.

Annak örülök,hogy pár szereplő megint feltűnt.Iorek Byrnison a nagy kedvenc ismét feltűnt,de én még kicsit többet is elviseltem volna belőle :)Ha minden kívánságom így teljesülne(mert hogy az előző részből hiányoltam és most megkaptam).
A holtak világában játszódó részt nagyon utáltam,és a végén is úgy voltam vele,hogy legyen már vége.

Azért mindent összevetve egész jó kis könyv volt,nem bántam meg,hogy elolvastam.

5/4

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése