2011. január 21., péntek

Alex Flinn: Beastly


„Ínycsiklandó szerelmi történet…az örök romantikusok a világ minden részén élvezni fogják” – Anette Curtis Klause, a Vér és csokoládé szerzője.
Egy szörnyeteg. Nem farkas vagy medve, gorilla vagy kutya, hanem egy teljesen új faj, ami két lábon jár – egy karmos-agyaras teremtmény, akinek minden testrészét sűrű szőr fedi.
Azt hiszik, ez egy tündérmese? Nincs olyan szerencsém. New York Cityben vagyunk. És a jelenről beszélek. Nem baleset ért, és nem valami betegség támadott meg. De örökre ilyen torz maradok, hacsak meg nem sikerül törnöm az átkot.
Igen, az átkot, amit az irodalomórámra járó boszorkány bocsátott rám.
Hogy miért változtatott szörnyeteggé, aki nappal elrejtőzik, éjszaka pedig az utcákon settenkedik? Elárulom. Elmesélem, milyen voltam Kyle Kingsburyként, olyasvalakiként, aki mindenki lenni szeretne, gazdagon, tökéletes külsővel és tökéletes élettel. Utána elmesélem, hogy váltam tökéletesen…szörnyeteggé."


Szerintem a Szépség és a szörnyeteget mindenki ismeri,ha máshonnan nem legalább a disney rajzfilm által.Ezt a történetet írta át a mai korra Alex Flinn. Újításnak számít,hogy ezúttal a szörnyeteg szemszögéből látjuk a dolgokat.

Adott egy jóképű,gazdag srác,akinek első ránézésre mindene megvan,de ha jobban megnézzük,anya elhagyja és nem tartja vele a kapcsolatot,apja a munkájának és a külsőségeknek él.Ezt a mintát látva maga előtt válik Kyle olyanná amilyen.Lenéz és bánt másokat,akik nem gazdagok és szépek.Ily módon kerül összetűzésbe egy boszorkánnyal,aki elátkozza. Elveszíti szépségét,és addig kell szörnyként élnie amíg valaki aki viszont szereti meg nem csókolja.

Engem egyszerűen magával ragadott a történet.Elkezdtem,és nem bírtam letenni még éjszaka sem.A történetet már ismertem, de ez egy csöppet sem zavart.Nem az érdekelt,hogy meg történik-e aminek kell,hanem az,hogy hogyan.Kifejezetten tetszett az,hogy Kyle szemszögéből látjuk a dolgokat.ő az aki hatalmas változáson megy keresztül és itt nem csak a külsőségekre gondolok.
Kedvenc részeim közé tartoztak a chat beszélgetések,ahol a békakirály gépelésén muszáj volt mosolyognom akárhányszor csak megláttam.

Mindent összevetve jó kis könyv volt a negatívumokat is beleértve,amikből az én kritikus szemem nem sokat talált.Végigolvasva az ember elgondolkodik,hogy helyesen éli-e az életét. Mint például:lehet hogy annak a gyereknek nem kellett volna beszólni,ki tudja hátha valami gondja van ne tegyek rá még én is egy lapáttal.Szóval engem nagyon megfogott,és ajánlom azoknak is akik csak azért nem akarják elolvasni,mert a storyt már ismerik.

5/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése