2011. január 22., szombat

Paul Stewart – Chris Riddell: A Szirt krónikái 3. – Éjfél Mennykőváradon


"„Mennykőváradot elpusztítja a viharok anyjának hatalmas energiája!”
Kinn a nyílt levegőégben kegyetlen vihar készülődik. Mennykővárad, a lebegő sziklára épült csodálatos város épp az útjába kerül. A levegőben úszó várost egy lánc rögzíti a szárazföldhöz.
Csupán Ágos, az ifjú fellegkalóz kapitány, aki egyedül merészkedett hajójával a Szirten túlra, méri fel a veszély nagyságát. De veszedelmes utazása során felleghajója megsérül, legénysége részint Erdőmélyére, részint azon is túlra sodródik, ő maga pedig elveszíti emlékezetét…
A Szirt krónikái című nagyszabású fantasy sorozat izgalmas, gyönyörűen illusztrált harmadik kötete tele van szenzációsan képzeletgazdag szereplőkkel."


Még karácsonykor vettem ki a Dinkafölde köteteit,és annyira megtetszett,hogy rohantam a könyvtárba kivenni a szerzőpárosnak ezt a sorozatát is.Sajnos az előző 2 részről nem írtam,de mikor újraolvasom őket,arra is sor kerül.(azóta megvettem az első rész,mert egyszerűen nem tudtam az antikvárban hagyni egy tök új könyvet)

Ágos megindul újdonsült felleghajójával és legénységével,hogy megtalálja apját Felhők Farkasát,ehhez azonban be kell hajózniuk a Viharok Anyjába,ami kész öngyilkosság.Amint a fülszövegben írva vagyon,a Szirttáncos megsemmisül,legénysége pedig eltűnik szerte a Szirten.Ágos szerencséjére a Kőkertbe zuhan(sokkos állapotban,a viharban történteket elfelejtve és persze erőteljesen világítva)ahol rátalál a sötét tudományok professzora,aki nem is olyan régről ismeri hősünket,és ezért magával viszi Mennykőváradra hogy segítsen neki,persze talán egy kis infóért cserébe.
Itt jön képbe az új szereplő Csuklyacsuk,aki a ranglétra legalján helyezkedik el és persze egy igazi könyvmoly.Tipikusan a "mindenki lábtörlője" címnek örvend.
Ő az aki megmenti Ágos életét és visszahozza a kábultságból,aki ezek után természetesen a legénysége megkeresésére indul,amiben Csuklyacsuk is elkíséri.

Ez egyike volt számomra az a tipikus "megpusztulók ha el nem olvasom" könyveknek.Annak ellenére,hogy gyerekkönyv,engem levett a lábáról az egész sorozat.Ez a két pali valami fantasztikusan dolgozik együtt.Amit Paul leír,azt Chris elénk tárja.Engem egyáltalán nem zavart,hogy ők előre megmutatják,hogy néznek ki a karakterek,és nem az én képzeletemben formálódnak ki.Mivel én is szeretek rajzolni,ezért csodálom Christ,hogy saját magától ilyen jól rajzol(ez nekem a legnagyobb nehézség).Mindig lestem a következő oldalt,hogy mikor lesz már megint kép.Közben persze nem feledkeztem meg a történetről sem.Engem teljesen beszívott magába.A jobb hatás kedvéért a tesóm pont olyan zenét hallgatott,ami tökéletesen illett az adott történéshez.Úgy éreztem,mintha én is bent lennék,és menekülök a vigyorámbrák hátán,vagy éppen futok a végső cél felé.Egyszerűen nem tudok betelni vele!

A kedvencem még mindig Ágos,aki közben már férfivé érett,holott korban nem öregedett.Az elején nem hittem el,hogy hogy történhetett ez vele,alig vártam már,hogy újra észhez térjen és meginduljon a célja felé.
Csuklyacsukban is változik az út során rendesen és szerencsére a jó irányba.Egyébként ő az akiben elég sokszor magamra ismertem.
A legénységet nagyon kedvelem,pláne a sokszínűségét.(csak szegény tölgymanókat sajnálom,akik hullanak,mint a legyek)

Szerintem annyira jó,hogy megláthatjuk a dolgok árny oldalát is(ilyen szempontból nem egy tipikus gyerekkönyv),például amikor a futómadarakkal találkozunk.Nagyon sokszor az emberi gonoszságot ismerjük meg ezekben a fura lényekben.De szerencsére nem csak sötét van,megláthatjuk a jó tulajdonságainkat is.

A legtöbb könyv amit olvasok elgondolkodtat engem.(talán néha túl sokat gondolkodom *vigyorog*)
Például a fiú aki megtalálja önmagát;a rabszolga kereskedő,aki maga is rabszolgaként hal meg;a tudós,aki az életét adja a tudásért, és így tovább.Mindenkinek ajánlom,hogy olvassa el,és az ne törődjön azzal,hogy egy gyerekkönyvet olvasson.

A folytatásról kapcsolatban fogalmam sincs,mert külföldi oldalakon mintha láttam volna további részeket,de nem tudom,hogy nálunk is kiadják-e.Mindenesetre én várok rá.

5/6

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése