2013. január 18., péntek

J.K. Rowling: Harry Potter és a bölcsek köve (újraolvasás)

"A Roxfort Boszorkány- és Varázslóképző Szakiskolában töltött első tanév kemény erőpróba a diákok számára. Harry Potternek nem csupán a vizsgákon kell megfelelnie, de egy életre-halálra szóló küzdelemnek is részese lesz. A tizenegy éves varázslójelölt története meghódította az egész világot."

Gondolom a Harry Pottert senkinek sem kell bemutatnom,ezért inkább arról írok bevezetésnek,hogy hogyan találkoztam vele még az első olvasásomkor.
Mikor először jött a nagy Harry Potter láz,én valahogy nagyon kimaradtam belőle,sőt-mint általában- amit nagyon dicsérnek és szeretnek,én azt már 'csak azért sem'. Aztán a tv-ben láttam a filmet,és gondoltam"ez nem is olyan rossz,pont nekem való hókusz-pókuszos,vajon ki-lehet-a-háttérben-találd-ki forma film".Aztán jött a többi rész is,majd a gimiben-mikor megfertőzött az olvasás- sort kerítettem erre a "klasszikusra" is.

Bár ismertem már a történetet,Rowlingnak mégis sikerült magával ragadnia a stílusával,ami roppant egyszerűen,és mondhatni-most még-gyermekien naiv is.Bár ha a célközönséget nézzük(ami később ahogy felnő úgy változik a stílus a későbbi részekben is-ez annyira jó lett szerintem) tökéletesen helytálló és indokolt.
A szereplőket tekintve,Harryt továbbra sem sikerült megkedvelnem.Mint fentebb említettem,amit nekem erőltetnek az pont az ellenkezőjére fordul. Rowling annyira hangsúlyozza,hogy Harrynek mennyire szar,meg hogy annak ellenére hogy híres,meg miket terjesztenek róla,ő mégis kedves,aranyos és önzetlen stb. Nekem ez kicsit már túl sok volt. A többiekkel nem volt különösebb gondom. Bár Harryt nem komálom,ennek ellenére nagyon szívesen olvasok a kalandjairól :)
 Az előbb írtam,hogy elég gyerekes,ennek ellenére voltak alkalmak mikor rendesen beszartam,és nem mertem lelógatni a lábam az ágyról,nehogy elkapja valami.

Összességében azt mondom,hogy akik még nem olvasták - nem vagytok sokan - azok nyugodtan álljanak neki,pláne ha a filmet is látták és az tetszett nekik.Én is nagyon szeretem a filmet,de sajnos az időkorlát miatt sok rész kimarad,ami miatt nem olyan kerek a világ,mint a könyvben.

5/4.5


Eredeti cím: Harry Potter and the Philosopher's Stone
Fordító: Tóth Tamás Boldizsár
Kiadó: Animus Kiadó
Kiadás éve: 2009
Oldalszám: 288

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése