2012. július 5., csütörtök

Karen Marie Moning: Álom és valóság


Tündérkrónikák 2.
"Még csak néhány hét telt el azóta, hogy a sorozatunk első kötetéből megismert MacKayla Lane repülőgépe földet ért Dublinban, és az ír fővárosban máris fenekestül felfordult a világ. Mac erre alighanem csak annyit mondana: na és, az övé is felfordult, abban a pillanatban, amikor értesítették róla, hogy Írországban tanuló nővérének brutálisan megcsonkított holttestét megtalálták egy szeméttel borított sikátorban, Dublin északi részén. Macet attól fogva a bosszú élteti. Pártfogója, a titokzatos Jericho Barrons segíti őt abban, hogy az ősi tündérvilágba vezető misztikus nyomokat követve, eljusson Alina gyilkosáig. A nyomozás során megismeri a város ódon falai között nyüzsgő ijesztő árnyfi gurákat, szörnyeket, gengsztereket és gonosz tündéreket, megtanul káromkodni, lopni, hazudni és ölni.
Egyetlen rövid hónap alatt sikerül a város minden mágikus erővel bíró lényének a tyúkszemére lépnie. Egyre több veszély leselkedik rá, de szerencséjére Barrons mindig kéznél van, hogy kimentse ellenségei karmaiból.
Csak egy kivétel van: V’lane, a halált hozó szextündér, aki olyan intenzív szexuális vágyat kelt Macben, hogy a puszta látására a lány vetkőzni kezd.
És V’lane többnyire váratlanul tűnik fel Mac közelében. Ahogy most is.
A lány elgyengült térddel rogyott le a homokba. El akarta fordítani a tekintetét, de a szeme nem engedelmeskedett. Karnyújtásnyi távolságra voltak tőle a tündérherceg tökéletes testrészei, amelyeket magában akart érezni, hogy csillapítsák szörnyű, embertelen vágyát. Ökölbe szorította a kezét, hogy könnyebb legyen ellenállnia. A tündérherceg ezen csak nevetett, mire ő lehunyta a szemét, és lefeküdt a puha, simogató fehér homokba. Nem kellett mást tennie, mint az előtte álló Maestróra bíznia a testét, aki úgy játszik rajta, ahogy senki más; simogatása elképzelhetetlen crescendo; olyan húrokat penget, amelyeket korábban még senki, és többé nem is fog.Egy meztelen tündérherceg láttán minden más férfi örökre háttérbe szorul.Vajon hol lehet most Barrons? Képes-e mégis legyőzni a veszedelmes szextündér vonzerejét és mesterkedését, s megmenteni a lányt a halálos ölelésből?"

A jó könyvekkel mindig bajban vagyok,mert nehéz megfogalmazni a gondolataimat velük kapcsolatban.Csakúgy mint az előző rész ez is megnyert magának, elsősorban a stílusával és Barrons-sal.Na jó,nem csak miatta szeretem a sorozatot,de nyomós szerepe van benne.
A történetét tekintve most meglepett,hisz az előzőekhez képest sokkal több volt benne az akció,és több meglepetés is ért,mindamellett megőrizte a humorát és a titokzatosságát. 
A szálak egyre bonyolódnak,és én egyre kíváncsibb és türelmetlenebb vagyok,hogy megtudjam a válaszokat a már milliomodik kérdésre ami felvetődik,hiszen az újabb szereplőkkel együtt újabb rejtélyekbe bonyolódik Mac.
Apropó Mac. Sokkal jobban kedvelem ezt a csajt,pláne,hogy most már talán elhagyja a cicababa viselkedést,és csinál is valamit.Az ahogyan V'lane-nel és Barrons-sal  bánik,nagyon szórakoztató.(az egyik kedvenc jelenetem a barlangban verekedős :D  ) 
Barrons...inkább ne is ragozzuk,talán csak annyi,hogy jó volt,hogy ha csak egy villanásra is, de betekinthettünk  a múltjába.
Az új szereplőkkel úgy vagyok mint Mac.Egyenlőre még a sakktábla szélén vannak,de van egy olyan érzésem,hogy hamarosan nekik is nagyobb szerep jut.
Ami miatt a fél pontot levontam az azért volt,mert én borzasztó türelmetlen vagyok,és nem szeretem,ha titkolóznak előttem!!! Magyarra lefordítva,a második kötetnél sem kapunk választ eddigi kérdésinkre,sőt inkább meghatványozódtak :S
Mint már korábban írtam,a lenti boritószéria nagyon,de nagyon tetszik,ennek egyszer még csinálok egy külön posztot :)


U.I.: egy jó tanács : ne olvassátok a könyvet egyedül a sötétben! Higgyétek el tapasztalatból beszélek.olvasás után alig mertem elmenni a szobámig,és addig is csak egy elemlámpával  :)


5/4.5




Eredeti cím: Bloodfever
Fordító: Laskay Ildikó
Kiadó: Kelly Kiadó
Kiadás éve: 2010
Oldalszám: 302 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése