2012. július 2., hétfő

Bryan Lee O'Malley: Scott Pilgrim

"Scott Pilgrim élete nem is lehetne kerekebb. 23 évesen egy szobakonyhás lyukat bérel meleg lakótársával, miközben folyamatosan munkát keres – kevés kitartással és még kevesebb sikerrel. Egy zenekar, a videojátékok és gimnazista csaja társaságában számolgatja a ka­nadai hét­köznapokat, egészen addig, amíg a veszélyesen kúl Ramona meg nem jelenik a városban. A hirtelen támadó érzések viharában Scott gonosz exekel, misztikus képességekkel és kemény küzdelmekkel kényszerül szebenézni, így újra kiderülhet: a szerelem fáj és lépet repeszt."

Igazából én ezt nem is terveztem elolvasni,de mikor sok időm volt és elmentem az osztálytársamhoz,nála megláttam és nekiálltam.Mire haza kellett mennem,már majdnem be is fejeztem. Utána már kölcsön kellett kérnem a többi részt is,mert egyszerűen muszáj volt végigolvasnom.
Lényegében nehéz meghatározni,hogy mi is olyan jó bent.Az elején még egy teljesen normális történettel indít,aztán belekever számítógépes játékokhoz hasonló jelenteket - ahol én csak kacsintgattam nagyokat,mert nem nagyon tudtam mire vélni - amik a végére megszaporodnak,de addigra már megszerettem őket.
A sorozatnak 2 hatalmas előnye van ami miatt érdemes olvasnia mindenkinek.Az egyik a humor,ami főként a helyzetkomikumból,másrészt az egymás mellett elbeszélésből és hülye beszólásokból adódik.A másik pedig hogy olyan érzést kelt,hogy nem tudod letenni,bár története nem túl sok van,és az is igen "érdekes" .
Igaz láttam már szebb rajzokat is,de így megvolt az egyszerűsége,és különben sem a képeken van itt a hangsúly,hanem a beszólásokon.
Összességében egy élmény volt olvasni,és akit érdekel az megnézheti a filmet is amit ebből csináltak,a feléig hűen követi a történetet,de onnantól nagyon eltér,és az sokat levett az élvezhetőségből.


1. Scott Pilgrim kivételes átlagélete(165 o.,2010)
2. Scott Pilgrim a világ ellen(200 o.,2010)
3.Scott Pilgrim végtelen bánata(192 o.,2010)
4.Scott Pilgrim bekeményít(216 o.,2010) 
5.Scott Pilgrim az univerzum ellen(185 o.,2011)
6.Scott Pilgrim feltámadása(270 o.,2011)


Kiadó: Nyitott Könyvműhely
Fordírtó: Somogyi Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése