2012. augusztus 3., péntek

Névnapi ajándék

A napokban elég sokszor találkoztam ezzel a kis rózsaszín nyilas-szíves körrel,és elsőre nem tudta, hogy mi is lehet ez.Mikor megnéztem,rájöttem,hogy ez egy újabb díj/játék.Örömmel olvastam pár blogger feleleteit,hiszen így egy kicsit jobban megismerhetjük őket,és jó látni,hogy nem csak nekem vannak könyves rigolyáim :)
Aztán augusztus 1.-én Diamant oldalát nézve megláttam a nevem,hogy én vagyok az egyik,akinek továbbküldi,és nagyon megörültem ennek a 'névnapi ajándéknak'.

A játék lényege a következő:
  1. Mindenkinek 11 dolgot kell mondania magáról
  2. A jelölő mindegyik kérdésére válaszolni kell
  3. 11 kérdést kell feltenni a jelölteknek
  4. 11 embert meg kell jelölni és linkelni
  5. Nincs visszaadás/visszajelölés


Válaszaim Diamant kérdésire: 

1. Ha egy könyvet vihetnél magaddal egy lakatlan szigetre, melyik lenne az?
Fogós kérdés,talán valamilyen "Hogyan éljünk túl egy lakatlan szigeten",vagy egy "Mivel üsd el az időd ha tök egyedül vagy" könyveket.
2. Melyik volt az első könyv amit szerettél?
Sajnos erre nem emlékszem,de biztos valamelyik laporello,vagy volt egy kis kemény lapos könyvem amiknek cicák voltak az elején,talán az.De tuti,hogy valamilyen állatos.
3. Ha nem tetszett egy regény, el szoktad cserélni?
Nagyon birtokló vagyok,úgyhogy még akkor is meg szoktam tartani,ha borzalmas volt.De ha esetleg el tudom cserélni egy olyanra, amire már nagyon vágyom,akkor meg tudok tőlük válni.
4. Hogy állsz a kölcsönadással? Vannak rossz tapasztalataid?
Ritkán adok kölcsön könyveket,és akkor sem a kedvenceim közül,és csak úgy hogy megígérik,hogy nem törik meg a gerincét.Egyszer adtam kölcsön az Alkonyatot,és gerinctöréssel érkezett haza.Azóta csínján bánok a kölcsönadással.
5. Olvasol még meséket?
Ó,hát hogyne! Persze nem az 5-6 éveseknek valót,de azok között is találni néha szórakoztatót. Chris Riddell Ottolinája nagyon jó,olvassátok :)
6.Szoktál külföldi blogokat is követni?
Nem olyan szinten,mint a magyarokat,de ha egy érdekes bejegyzésük van azt mindenképpen elolvasom.
7. Legviccesebb keresési kulcsszó, amivel a blogodra találtak?
Ilyenem még annyira nincs,többnyire normális karesőszavakkal találnak a blogomra,bár a "bobó kaján" -nal nem tudom mit akarnak keresni.
8. Ha most bárhol lehetnél, akkor...?
Londonban az Olimpián.
9.Olvasol idegen nyelvű könyveket is?
Igen,angolul.Próbálom szokássá tenni,mert gyakorolnom kell az angolt nehogy elfejtsem,meg olyan jó érzés mikor más nyelven olvasol (nem csak azért mert más nem érti,bár ez sem utolsó szempont)
10. Melyik volt az a könyv, aminek megjelenését a legjobban vártad?
Maggie Stiefvatertől a Shiver magyar megjelenését.Emlékszem,hogy vagy ötször kitolták a megjelenést,én meg minden alkalommal végigmásztam az összes könyvesboltot hátha megjelent már.
11. Mi lesz a következő példány, amire beruházol?
Talán a Sárkányok tánca George R.R. Martintól.


És a mai nap ért még egy meglepetés,mert Lenától is kaptam kérdéseket,amikre örömmel válaszolok is:

1. Vannak előítéleteid bizonyos könyvekkel kapcsolatban? (pl egy szerző könyveire irányultan vagy egy bizonyos karaktertípussal kapcsolatban)
Vannak pozitív előítéleteim szerzőkkel kapcsolatban,mert ha 1-2 könyvük tetszett,akkor a többi is biztos tetszeni fog.
2. Van olyan könyves műfaj amit még nem olvastál és soha nem is akarsz olvasni?
Nyitott vagyok minden műfajra.
3. Gyerekkorod óta szeretsz olvasni vagy a későbbiek során szerettél meg olvasni? Ha igen kinek/minek a hatására?
Mikor kisebb voltam utáltam olvasni,pláne a kötelezőket.Aztán jött a Pony Club - nagyon nagy lóbolond vagyok - és anyu azt mondta,hogy csak akkor állhatok neki rendelni,ha a könyveket is elolvasom.Utána már nem volt megállás :)
4. Sorozat vagy egyrészes könyv? Inkább a több részes sorozatokat választod vagy azokat a könyveket, amiknek nincs folytatása?
Mostanában inkább az egyrészes könyveket válaszom,mert már annyi sorozatom van félbe,hogy számolni sem tudom,és különben sem pénztárca barátok.
5. E-book vagy nyomtatott? Szoktál e-book-ban olvasni vagy inkább jobb a papír alap?
Olvastam már e-book-ot,de mivel olvasóm nincs ezért csak a számítógépen,ami elég fárasztó,és nem is valami túl jó a szemnek. A papir alapút  jobban preferálom,mert kézzelfoghatóbb,és én szeretem tapogatni a könyveimet,különben meg néhány fajta  papírnak olyan jó illata van :)
6. Van olyan karaktertípus amit nagyon utálsz? Milyen az?
Gyűlölöm az olyan karaktereket akik túl rámenősek,okoskodóak,na meg persze az olyanokat,akiknek minuszban van az IQ-juk.
7. Ha egy könyvet elkezdesz akkor is végigolvasod ha nagyon nem tetszik?
Ha mazochista hangulatban vagyok akkor végigszenvedem.
8. Van olyan könyv ami sokáig nem volt szimpatikus, nem is érdekelt de valami miatt mégis elolvastad később és utána a kedvenced lett?
A Trónok harca.Mikor még csak a boritót láttam,meg a méretét,azt hittem,hogy ez is csak egy újabb gagyi fantasy próbálkozás.
9. Ha van/lesz gyereked törekedsz/törekedni fogsz arra, hogy ő is megszeresse az olvasást?
Nekem gyerek...húha 
10. Ki az az író akivel a legszívesebben elbeszélgetnél ha lehetőséged lenne rá?
James Herriot és Maggie Stiefvater (nem tudtam dönteni) 
11. Mit csinálsz legszívesebben olyankor, amikor nem olvasol?
Filmet nézek töménytelen mennyiségben,és hogy egyik ismerősömet idézzem "próbálok értelmes hangokat kihúzni a gitárból"



És akkor a 11 dolog rólam:

1. Utálom a Romeo és Júliát.Szerintem nagyobb a felhajtás körülötte,mint amit valóban megérdemelne,és annyi dolgot belemagyaráznak,hogy az már röhej. (pár feldolgozást sokkal többre értékelek mint az eredetit)
2. Mindig futok a buszra - sokszor szó szerint - mert nem szeretek várni rá,és különben is jót tesz a testmozgás :)
3. Hajlamos vagyok csak úgy minden nélkül megbotlani,és ilyenkor kiröhögöm magam zavaromban.
4. Harmadikos koromig rövid hajam volt,és mindig fiúnak néztek miatta.
5. Ha nagyon elgondolkozom valamin,hajlamos vagyok pofákat vágni.Könnyen kiülnek az érzéseim az arcomra,és ez buszozás közben más embereknek furcsa lehet.
6. Enyhe rendmániában szenvedek. A polcon a könyveim is szép sorban vannak magasság szerint,és mindegyik pont a polc széléig ér tökéletesen egy vonalban.
7. Mikor megtetszik egy szám,azt képes vagyok egymás után tízszer is meghallgatni (most is épp ezt teszem)
8. Mániákus daruhajtogató vagyok. Sima papírból egyáltalán nem hajtogatok,de azon kivül mindenből: szórólap,számla, csokipapír stb. Mára már több száz lóg az íróasztalom felett.
9. Szeretek sokáig aludni,(eddig a rekordom talán a délután fél 2 volt),de irigylem azokat az embereket akik felkelnek 8-9 körül,és annyi mindent csinálhatnak még délelőtt.
10. Ha egyszer elkezdem,irdatlan sokat tudok beszélni,amivel már biztos az emberek agyára megyek.
11. Gyakran megtörténik mikor valakivel beszélek: "Akartam neked valamit mondani...de elfelejtettem."



Köszönöm a kérdéseket,jó szórakozás volt :) És kövezzetek meg,de már nem tudom tovább küldeni,mert már mindenki kapott legalább egyet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése