2011. december 23., péntek

Nevada Barr: 13 1/2


"Mit tennél, ha egy nap kiderülne, hogy minden, amit az eddigi életedről tudtál, hazugság? Hogy élnéd túl ép lélekkel, ha szörnyű gyilkosságok emléke és egy javítóintézet komor valósága jutna osztályrészedül a boldog és gondtalan gyermekévek helyett?

Dylan élete 11 éves korában borzalmas rémálommá változik. Egy tragédia és a múlt árnyai felnőtt koráig kísértenek, mígnem találkozik a szintén hányatott sorsú Pollyval és csodálatos kislányaival, és az élete új értelmet nyer. Pollyt azonban saját múltjának démonai és a titkolózások egyre bizalmatlanabbá teszik. Vajon képes ennyi szörnyűséget, titkot és félelmet túlélni egy kapcsolat? És vajon képes túlélni az igazságot?
"

Bevallom őszintén,nem valószínű,hogy magamtól nekiálltam volna ennek,mert nem ilyen típusú könyveket szoktam olvasni,de így utólag megérte a kis "kitérő".

Már a cím maga érdekes,igazából nem sokat sejtet.De szerencsére magyarázatot kapunk erre is a történet vége felé,és ugyanúgy megtudhatjuk majd annak a bizonyos éjszakának a részleteit is.Úgyhogy nem kell aggódni,végül minden kiderül :)
Már maga az a tény,hogy egy gyilkosról szól megbolygatja az ember fantáziáját,mert ki ne akarna belelátni annak az embernek a fejébe,aki kioltja egy társa életét? Engem mindenképpen megfogott ez az ötlet.

Kezdetben nagyon jól indult a történet - aki nem bírja a kegyetlen valóságot,erőszakosságot,az inkább ne is álljon neki- aztán kicsit kezdett ellaposodni,de ez szerencsére nem tartott sokáig,és a fele után újra izgalmas lett,és onnan már nehéz volt letenni.
Az stílusa engem egy krimifilm szóban való elmesélésére emlékeztetett(nem még nem éltem át ilyet,de biztos jó lehet,pláne sötétben)
Minden rész elején van egy rövid történet egy gyilkosról.Ezt értékeltem,csak a dátumozással volt bajom,mert azt nem tudtam hogyan értelmezzem,a fő szálra vonatkoznak-e,vagy csak a rövidekre.

A szereplők bár hozzám nem kerültek közel,azért jól fel vannak építve.A senkiben sem bízó nő,aki csak a gyerekinek akar jó. A lecsúszott és alkoholista jósnő,akinek az élete romokban,de azért még próbálja meggyőzni magát ennek az ellenkezőjéről.És végül,de nem utolsó sorban a gyilkos,aki nem emlékszik semmire,de retteg,hogy előbukkan újra a "szörnyeteg". Szerintem mindnyájan nagyon élethűre sikeredtek,bár remélem nem valaki után mintázták őket.
A fő "csavart" egész jól sikerült kitalálnom -hátba is veregettem magam érte- pedig jól meg volt kavarva.
A borító egész jó,bár azt a gyereket lehet,hogy lehagytam volna,mert elég fura,hogy a háttér 3D-be van a gyerek meg csak 2-ben.
Összességében mindenképpen megérte elolvasni,élmény volt.

A könyvet köszönöm a Cor Leonis kiadónak.

5/4

Eredeti cím: 13 1/2
Fordító:
Kiadó: Cor Leonis Kiadó
Kiadás éve: 2011
Hossz: 324 oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése