2011. december 30., péntek

Maggie Stiefvater: Forever – Örökké


"akkor…
Amikor Sam megismerte Grace-t, ő farkas volt, Grace pedig ember. Sam végül megtudta, hogyan lehet ember, szerelmük a különös távolságtartásból a közös élet intenzív közelségévé változott.
most…
Itt véget is érhetne a történetük. De Grace nem maradhat ember. Ezúttal ő a farkas. És Mercy Falls farkasait egy végzetes, különös vadászat fenyegeti.
örökké…
Sam bármit megtenne Grace-ért. De képes-e egyetlen fiú és egy szerelem megváltoztatni az ellenséges, veszett világot? A múlt, a jelen és a jövő összeomlani készül, egyetlen pillanatban – élet és halál pillanatában. A búcsú vagy az öröklét pillanatában.
"

A bejegyzés spoileres,nem csak erre,de az előző részre is vonatkozóan!!!

Hol is kezdhetném... az egyik szemem nevet,a másik pedig sír.Örülök,hogy végre a kezemben tarthatom,és elolvashattam a befejezést.És meg kell mondjam nekem tetszett.
Másrészről sajnálom,hogy vége van,mert az egyik kedvenc sorozatomról van szó,még maradt pár kérdés,amire nem kaptam választ,és még vannak dolgok,amikről szívesen olvasnék.
De először a könyvről,aztán sopánkodom :)

Szerintem méltó befejezése lett ez a könyv a sorozatnak.A stílus még mindig nagyon jó és elvarázsol,de ez már megvitattuk.A történet is a Maggie-től megszokott.Nem pörögnek annyira az események,inkább csak csordogálnak,és kapunk időt az emésztésre - bár egyesek szerint csak le lett darálva a vége.Nekem így könnyebb volt elhinnem az egészet,valóságosabb volt.
Bármennyire is tetszett a könyv,úgy a felénél azt éreztem,hogy oké,hogy Cole itt kísérletezget magában/val, de hol van belőle a farkas.És mihelyt ez kipattant a kis kobakomból,jött egy rész,ahol Cole átváltozik farkassá,és még egy jó kis farkasbunyót is kaptam,amit már vártam is :) Ha minden óhajom-sóhajom így teljesülne...
Aztán ott volt a végén a tömegfarkasos rész.Húú azt nagyon imádtam!Olyan élénken jelentek meg a fejemben a képek olvasás közben,mintha filmet néztem volna.
Én úgy gondolom,hogy nem kellett volna bele több izgalom.Ez a sorozat nem arról híres.Nekem ez így pont jó volt.

Szereplők.Kezdjük a rosszal.Grace szüleit ki nem állhatom.Az anya még menthetőnek,fejlődőképesnek tűnik.De az apa! Legszívesebben leütöttem volna,vagy inkább adtam volna neki egy ásót,hogy temesse el magát,mert amit csinál az szégyen!És igen,nem nehéz elképzelni,hogy vannak ilyen szülők,akik ugyanezt csinálják a gyerekükkel.Tom Culpeper szintén ásós kategória.Shelby meg szimplán egy kis szuka.
Grace még mindig nem került közel hozzám,talán azért mert eléggé távol áll a személyisége tőlem.Ilyen téren inkább Sammel vagyok.Még mindig ő a kedvenc - bár majdnem holtverseny alakult ki hála másik zenés pajtásnak - bár tudom,sokszor nyafog,de azért fejlődött is valamit.Még mindig évekbe telik míg eldönt valamit,de lelkiekben sokat erősödött.Nagyon szeretem a kapcsolatát a zenével,és azt a kis melankolikus hangulatot ami őt körüllengi.
A legkiismerhetetlenebb(de szép hosszú szó) ember Cole.Mintha több személyt gyúrtunk volna egybe:őrült tudós,tinisztár,komoly zenész,humorherold,szemétláda stb. De őt ezért szeretjük.A legnagyobb fejlődést talán ő mutatta a történet során.És annak ellenére,hogy sok mindent feláldoz,megmarad önmaga.És ne felejtsük el,hogy humora is van,még ha néha kicsit beteges is :)
Isabelt már előzőleg megkedveltem,és örültem neki,hogy kezd felengedni a jégszobor állapotból.
És még valaki,akiről jobb lett volna többet megtudni: Beck.
Sőt az egész "falkáról" szeretnék többet megtudni.Sokszor voltam úgy hogy "Sam mesélj egy kicsit a többiekről is,ne csak Beckről" Egyébként egy szivesen olvasnék egy könyvet abból az időből,amikor Sam még gyerek volt,és a "falka" még teljes volt.


A megválaszolatlan kérdésekről,igen nekem is van egypár:akkor most meggyógyultak vagy sem? mi lesz Cole és Isabel kapcsolatával? stb. De szerintem ezek direkt maradtak megválaszolatlanok,hogy mi,olvasók kapjunk egy kis szabadságot,és törhessük a kicsi buksinkat ezeken a dolgokon.
Összességében a sorozat nagy kedvenc,és várom Maggie további munkáit is:)



A könyv végén Maggie elmondja,hogy mely részek valóságosak a könyvből pl.Mercy Falls nem létezik,de a Boundary tó igen és az izzadékony boltos is.
A magyar borítóval nem vagyok megbékélve.Szép,szép,de pirosan sokkal jobban illene a többihez,hisz elvégre ez egy sorozat.Ha már a kiadásról van szó,a lábjegyzetek hiányoznak!!!
Húú...látom jó hosszú lett,de így legalább több farkasos képet tudtam berakni :) /katt, és szépek lesznek/
Maggie hivatalos oldalán pedig sok jó dolgot lehet találni pl. megzenésítették a Nyári lányt,zenelistát a könyvekhez,külföldi kiadások borítóit és ilyesmi videókat.

5/5

Eredeti cím: Forever
Fordító: Gazdag Tímea
Kiadó: Könyvmolyképző kiadó
Kiadás éve: 2011
Hossz: 378 oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése