2011. augusztus 24., szerda

J. K. Rowling: Harry Potter és a Halál ereklyéi


"Harry, mint mindig, most is a Privet Drive-on, az őt csecsemőkorában befogadó Dursley-család otthonában tölti az iskolai szünetet. Ám hetedik tanévét nem kezdheti el a Roxfort Boszorkány- és Varázslóképző Szakiskolában. A Főnix Rendje azon fáradozik, hogy biztos helyre szöktesse, ahol Voldemort és csatlósai nem találnak rá. De teljesítheti-e folytonos bujkálás és életveszély közepette a küldetést, melyet Dumbledore professzortól kapott?
Harry Potter történetének hetedik, befejező kötete.
"

Még a film megnézése előtt el akartam olvasni,de az első felét már lecsúsztam,de a végén még voltak meglepő dolgok.

A történet továbbra is nagyon jó,hozta a megszokott formát,de kicsit furcsa volt,hogy nem az iskolai életet követjük nyomon.Elég sok csavar volt bent-én még oda is beleláttam,ahol nem is volt-és talán nem is maradt megválaszolatlan kérdés.Vagy csak most nem jut eszembe.
már az előző résznél kezdtem felfedezni,hogy nem csak vaktában dobálóznak a varázslók az igékkel,hanem Rowling valami alapján találta ki őket pl Aquamenti-aqua=víz, víz jön elő a pálcából,vagy a neveknél is néha előjön pl. Fenrir Greyback- Fenrir=skandináv mitológiában szereplő farkas.De ez most csak mellékesen jutott az eszembe.

A szereplőkkel nem volt különösen bajom,kedvelem őket,de még mindig áll az előző kötetnél leírt jellemzésem.Voldemort szépen kitartott a végéig,nem enyhült meg egy picit sem.tökéletes főgonosz.

SPOILER
Én csak azt nem értem,hogy minek kellett kinyírni ennyi szereplőt.főleg a végén.
Az előző rész végén ott volt Dumbledore.Oké,kell a bonyodalom,megértjük.Aztán Rémszem,akit szintén megértek,mert ugye a vén csataló harc közben esett elég.Béke poraira.Doby a hős önfeláldozó manó.Pár bujdosónak is lőttek.A végén gondolom a drámai hatás kedvéért nyírt ki annyi ismerőst,de miért pont Fredet!!! Pont a legjobb páros egyik tagját. Így már nem ikrek az ikrek!!!És ahogy Lupint és Tonksot kivégezte! Legalább valami hősi jelenet lehetett volna.Pitont se tudom miért kellett kivégezni.Na,mindegy.

A 19 évvel későbbi eseményeket keveselltem.Még pár dologra kíváncsi lennék.És ezek a nevek!Szegény gyerekek. :( És kinek a kije Victoire?

Ezeket a dolgokat leszámítva tetszett a befejezés.Fura,hogy nincs több rész,bár amíg az írónő él addig ki tudja?És a 7/2 filmre már nagyon kíváncsi vagyok,majd sort kerítek rá hamarosan.


5/5

Eredeti cím: Harry Potter and the Daethly Hallows
Fordító: Tóth Tamás Boldizsár
Kiadó: Animus Kiadó
Kiadás éve: 2008
Hossz: 624 oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése