2011. augusztus 23., kedd

J. K. Rowling: Harry Potter és a Félvér Herceg


"A Voldemort elleni harc állása igencsak aggasztó: a baljós jeleket már a mugli kormányok is észlelik. Szaporodnak a rejtélyes halálesetek, katasztrófák. A három jó barát egy ideje aggódva figyeli a Reggeli Próféta halálozási rovatát, félve hogy ismerős névre bukkan. Dumbledore időről időre eltűnik Roxfortból. Senki nem tudja, hogy ilyenkor hol tartózkodik. Az élet azonban a háborús időkben sem csak harcból áll… A hatodévesek a hoppanálást gyakorolják, olykor rendkívül „érdekes” eredménnyel. A Wesley-ikrek üzleti tevékenysége egyre kiterjedtebb. Szerelmek szövődnek a felsőbb évesek között, a Roxfort házai és egyes lakói továbbra is kíméletlen versenyben állnak. Harry értékes segítséget kap a titokzatos Félvér Hercegtől. A jó és a gonosz közti frontvonal immár a Roxfortban húzódik. Harry igyekszik minél alaposabban megismerni Voldemort múltját, ifjúságát, hogy rátaláljon a Sötét Nagyúr sebezhető pontjára."

Már tavaly elkezdtem olvasni a sorozatot,mert a filmek nagyon tetszettek,gondoltam rápróbálok a könyvekre is.Nem tudom miért vártam a 6. résszel eddig,talán valami mindig közbejött,de mivel most vetítik az utolsó részt,és addig nem akartam megnézni, míg nem olvasom el,igen csak bele kellett húznom az olvasásba.

Sajnos előbb láttam átlag előbb láttam a filmet, így az összes "poént" előre lelőttem magamnak.Igaz így is élvezhető volt a történet és volt pár dolog ami meglepett.Látszik az egész könyvön,hogy kezd "felnőni".Sokkal életszerűbb lett az egész,pl. a gonoszok hatalmi törekvéseivel,és nem mindig nyer a jó.

Külön köszönet a Voldemort múltját bemutató részekért.Az ő élettörténetét külön is olvasnám.

A szereplőket alapjában véve kedvelem - főleg az ikreket - de a "három jóbarát" közül mindenkinek van olyan tulajdonsága amit nem díjazok.
Harry iszonyat fanatikus,és szemellenzős tud lenni.Gondolok itt arra,hogy Malfoy a rossz,őt kell üldözni,tök mindegy,hogy van-e bizonyítékom ellene vagy nincs,de azért miatta elhanyagolom a többi fontos dolgot.Az más kérdés,hogy igaza van-e a végén vagy nincs,de akkor is nagyon fanatikus tud lenni.
Hermione lehet,hogy nagyon okos,de éppen olyan földhöz ragadt is.Amit nem talál meg valamilyen könyvben leírva,az nem is létezik.
Ron... őt meg ugye nem az eszéért szeretjük.

Ebben a részben lesz mindenki szerelmes,de ez egyeseknél nem nagyon volt érezhető,hogy miért is az az illető tetszik neki aki.
Mivel tudtam a végén a csavart,ezért nem lepődtem meg annyira,mint kellett volna.
Egyébként szeretem az egész sorozatot,nagyon jó a világ félépítése,és szeretem a nem is olyan unalmas varázsló-mindennapok bemutatását.

5/4.5

Eredeti cím: Harry Potter and the Half-Blood Prince
Fordító: Tóth Tamás Boldizsár
Kiadó: Animus Kiadó
Kiadás éve: 2010
Hossz: 624 oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése