2011. április 6., szerda

Diana Wynne Jones: Az égi palota


"Abdullah fiatal és nem túl jómódú szőnyegkereskedő. Apja csalódott benne, ezért végrendeletében csak annyi pénzt hagyott rá, hogy egy szerény üzletet nyithasson a bazárban. Amikor éppen nem árult szőnyeget, Abdullah ábrándozással töltötte napjait. Álmaiban nem apja fia volt, hanem egy herceg rég elveszett utóda. Ábrándozott egy hercegnőről is, akit születésekor neki ígértek feleségül. Elégedett volt álmaival s ábrándozásaival egészen addig, míg egy napon egy idegen varázsszőnyeget adott el neki…"

Először is egy sajnálatos hír: az írónő nemrégiben(márc. 26-án) elhunyt.Ezért került előbbre a listámon Az égi palota,de így utólag nem tudom miért halogattam eddig,és hogy miért nem vettem meg.Most már hiába olvastam el a könyvtárit,felkerült a beszerzendő listára,ugyanis a most megjelenő harmadik részt kötelező ezek után megvennem.

A történet az arabok világában játszódik,ami mindig is izgatta és izgatja az emberek fantáziáját a titokzatosságával és hitvilágával.Azt el kell mondanom,hogy amikor elkezdtem olvasni,közben megnéztem az Aladdin című szerintem sokak által ismert disneys rajzfilmet,ami miatt még jobban sikerült ráhangolódnom.Kellemes volt ebbe a világba belecsöppenni,ami látszólag normális,de a mindennapokban a mágia természetesnek hat.

Nekem úgy tetszett,ahogy van.Az újabb és újabb felbukkanó szereplők és rejtélyek nem hagyják lankadni az ember figyelmét,és a tájleírások is szépen kidolgozottak.Az egész olyan,mint egy mese,amibe belecsöppensz,és nem akarod ott hagyni.Számítottam arra,hogy nem minden lesz az aminek látszik,de így is sikerült meglepnie :)

Az új szereplőkkel nem volt semmi gondom,de nekem még mindig Sophie és Howl a nagy kedvenc.Kedvcsinálónak annyit elárulok,hogy ők is előkerülnek ebben a könyvben.

A borító egész jó,tetszenek a színei,és a sapkában kuksoló Koromdoromb,de ezzel a csávóval,amelyik itt feszít a szőnyegen,nem tudok kibékülni.Külföldi borítókból van egypár,de nekem ez tetszik a legjobban,mert szerintem jól tükrözi a "semmi sem az aminek látszik" elvet.


5/5

Eredeti cím: Castle in the Air
Fordító: Bozai Ágota
Kiadó: Pongrác
Kiadás éve: 2010
Hossz: 288 oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése