2011. március 24., csütörtök

Gail Carson Levine: Elátkozott Ella


"Ha egy mesebeli bárókisasszony szép, okos és ráadásul gazdag – mi híja lehet a boldogságának? Óh, nagyon is sok, mert Ella minden adományok tetejébe születésekor varázslatos ajándékot kap Lucindától, a jóindulatú, de roppant meggondolatlan tündértől – az örök engedelmességet! Ha valaki azt parancsolná, hogy három napig ugráljon fél lábon, meg kellene tennie, de még azt is, ha történetesen azt a parancsot kapná, hogy vágja le a tulajdon fejét! Hogyan védekezik a talpraesett és szerencsés adottságai mellett még jó humorral is megáldott leányzó az átoknak bizonyuló ajándék ellen, hogyan igyekszik megszabadulni tőle, és hogyan jut el a manók, tündérek, hús-vér, jó és rossz emberek, derék óriások és gonosz orgok között.. Ugyan hová? A boldogtalansághoz? A boldogsághoz? Megtudjátok az amerikai írónő minden oldalon újabb meglepetéssel szolgáló, élvezetesen modern meseregényéből – a mesebeli hősnővel szinte egyidős iskoláslány fordításában."

A film változatból csak részleteket láttam,ami annyira nem fogott meg,hogy meg is akarjam nézni,de mikor megtudtam,hogy könyvadaptáció kedvet kaptam a sztorihoz,elvégre nem mindennap olvas az ember egy olyan csajról,akinek mindent meg kell csinálnia amit mondanak neki.

A könyv jól indul,(igaz E/1-ben van,de ez itt tökéletesen jó)egy fantáziavilág,ahol sokféle szerzet megfordul,tipikusan tündérmesés.(bár azt rossz szemmel néztem,hogy a kentaurokat üresfejűeknek tekintik,nekem ők mindig bölcs és okos,de titokzatos teremtmények voltak)Teljesen magával ragadott.Mikor olvastam,kizártam mindent,beszélhettek nekem miközben olvastam,meg sem halottam,csak úgy szaladtak az oldalak.

Ella nagyon a szívemhez nőtt.Okos,bátor,ne hagyja hogy irányítsák,ha kell makacs és szúrós,és még persze a humora is jó.Igaz,miután nekiállt Charral levelezni,már kicsit laposabb lett a karakter,olyan tipikus "mentsen meg a hercegem".(És nekem itt kifejezetten nem tetszett a Hamupipőke beütés.Az egész könyv tök jó volt,nem tudom miért kellett pont a végére berakni ezt.Ezért nem lesz a kedvenc könyvem.)Char kicsit üresfejű,de azért szeretjük.Mandy pedig aranyos és mindig ott van ha kell,persze csak kis varázslattal.Sir Petert és a mostohákat meg tudtam volna fojtani!Hogy lehet így kihasználni valakit?A barátságos parancsnál már füstölt a fejem mérgemben.

Összességében a könyv kiváló a fent említett pici hibán kívül.Ajánlom mindenkinek,aki ki akar kapcsolódni és gyerek lenni egy kis ideig.

5/4.5

Eredeti cím: Ella Enchanted
Fordító: Varsányi Anna
Kiadó: Geopen Könyvkiadó
Kiadás éve: 2001
Hossz: 270 oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése