2011. március 26., szombat

Darren Shan: Démonmester


Démonvilág 1.

"Darren Shan, a rendkívül népszerű Vámpír könyvek szerzője új sorozatában a Démonvilág borzalmait ecseteli nagy átéléssel. Az első kötet tizenhárom éves főhősének arra a kérdésre kell megtalálnia a választ: mi a jobb – farkasemberré válni, vagy szembeszállni a nagy hatalmú démonmesterrel. Amikor Grubbs Grady először áll szemtől szemben Vész herceggel és förtelmes csatlósaival, három dolgot tanul meg: a világ gonosz, a varázslat lehetséges, és démonok léteznek… úgy gondolja, soha többé nem lesz részese ilyen iszonytató eseményeknek, mint ezen a koromsötét, halálszagú éjszakán."

Ez az első könyv amit Darren Shantól olvasok.Tulajdonképpen nem is ezt akartam kivenni a könyvtárból,hanem A holtak vonulását,de mivel az nem volt bent,így ez jött velem.
Tényleg fogalmam sem volt,hogy mire számítsak.A végén van egy figyelmeztetés,hogy "nagyon ijesztő",de nekem az első fejezetnél inkább az jutott eszembe hogy nagyon undorító.Itt a patkánybeles incidensre célzok,és itt megfordult a fejemben,hogy félbehagyom az olvasást,de erőt vettem magamon és nem tettem.
A későbbiekben pozitívumnak tekintettem azt,hogy Grubbs az átélt borzalmak után tényleg úgy viselkedik,mint egy 13 éves gyerek aki látta meghalni a családját,nem pedig mint egy rendíthetetlen hős,aki akárhány hulla után is vidáman megy tovább.

Aztán valahogy pár dolgot nem tudtam hova tenni a történetben.Először voltak a démonok.Oké.Majd jött a farkasemberes rész(démonok sehol).Rendben.És a végén megint a démonok,ja meg egy kis varázslat is.Ez is rendben van,de hogy hol függtek ezek össze,arra nem jöttem rá.Mintha több külön kis történetet olvasnék.Ez volt a legnagyobb bajom az egész könyvvel.

Az tény és való,hogy a farkasos résznél,mikor Grubbs nyomoz,erőteljesen pislogtam a hátam mögé a sötétbe(*most is hátranéz*).És mikor becsuktam a könyvet egy pillanatra,és ez a ronda golyószemű dög nézett rám,inkább lefordítottam,hogy ne is lássam.

Az "egyszer el lehet olvasni" könyvek közé tartozik.Nem volt olyan rossz,de se a történet,se a szereplők nem fogtak meg igazán.A sorozatnak még van 9 része ezen kívül,de hogy azokat elolvasom-e,az még a jövő zenéje.

5/3.5

Eredeti cím: Lord Loss
Fordító: F. Nagy Piroska
Kiadó: Móra Ferenc Ifjúsági Könyvkiadó
Kiadás éve: 2007
Hossz: 250 oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése