2011. szeptember 29., csütörtök

Paul Stewart - Chris Riddell: Wyrmeweald - Returner's Wealth


"Ez volt az akadály.A terméketlen földek.A wyrmeweald.Ahol kincs volt, és kell lennie.A visszatérők kincse.Meg fogja szerezni,vagy belehal abba hogy megpróbálja.

Fent magasan egy óriás tojás virít...
Egy gyönyörű lovas és az ő fehér-wyrmeje figyelnek.
Egy csapat vadász vár.
És egy új fióka születik.
Egyet elrabolnak.
Egyet megsebeznek.
És egy meg fog halni.
Ki lesz az?
"

Szóval nagyon béna és gyér fordításomban így hangzik a fülszövege.Ez az a könyv,amire nagyon sokáig vártam,és nagyon sokat vaciláltam,hogy megvegyem-e.A szerzőpáros munkáit szeretem,és ez a könyvük is felkeltette a figyelmem - ha tőlük van valami az nálam nyert ügy+sárkányos -,de mivel magyarul nincs lefordítva,angoltudásomban pedig igen kételkedem tényleg nehéz volt a döntés. Győzött a mohóságom,de nem bántam meg.Nem nagyon szoktam ilyet csinálni,de leírom röviden,hogy hogy indul a történet.

Van nekünk egy furcsa világunk,ahol mindenütt wyrm-ek(sárkányok) vannak.Ezt a területet hívjak wyrmeweald-nek.Ez egy igen kihalt,kopár és igen veszélyes vidék,kb mint a sivatag.Ide kerül a mi kis főszereplőnk Micah a szomszédos vidékről,ahol nagyon sok a megművelt föld,és ő is egy ilyenen dolgozott, amíg rá nem jöttek,hogy beleszeretett a földesúr lányába,és ki nem dobták a birtokról.Ezek után elindul wyrmewealdba,mert pénzhez akar jutni,hogy hazatérve elvehesse a földesúr lányát.(azt hivják returnel's wealth-nek -hazatérők vagyona/kincse- amikor valaki valamilyen nagy értékű zsákmánnyal tér haza)Miután majdnem leesett a szikláról és majdnem szomjan halt,elér a pettyes sziklához,ahol valaki megsebesíti.Majdnem meghal,de mégsem mert Eli Halfwinter (egy afféle kereskedő/vándor,aki a wyrmekből készített dolgokkal kereskedik) megmenti az életét.Ezek után együtt folytatják útjukat, mígnem találnak egy sérült lányt,akinek fehér haja van,és sárkánybőrt visel...
A történet több szálon fut,ezért nehéz róla röviden írni,meg ha többet írok,akkor félek,hogy nem tudnám spoiler nélkül folytatni.

Szóval a történet érdekes volt,igaz helyenként voltak benne kicsit unalmasabb részek pl. mikor vándorolnak egyik helyről a másikra,de aztán megint jött valami,ami miatt izgulhattam.Nekem tetszett a megalkotott világ,ahol a sárkányok részesei a emberek mindennapi életének.Szerintem nem árulok el nagy titkot,ha azt mondom,hogy vannak olyanok,akik megülik a sárkányokat.Ez a kapcsolat tetszett ember és sárkány közt,ezekért mindig is oda voltam.
Voltak benne olyan részek,amit nem értettem,hogy hogy kerül ide,de aztán a végére minden szépen összeáll.Nem hiányzik belőle a szerelmi szál sem,tehát aki erre vágyik,azt is megkaphatja.

A szereplők szerethetőek,és annak ellenére,hogy a többségük szokásosnak mondható,van akinek a lelki világa sokat változik a történet során,és olyan témát feszeget,ami engem is érdekel.Legjobban Thrace-t kedveltem meg,főleg a végén.

Chris gyönyörű rajzaiból sajnos most nem láthattam annyit,mert csak egy-egy új fejezet elején van egy rajz a lap szélén,ami tök jól mutat,de el tudtam volna viselni többet is.(igaz hogy a végén van pár nagy kép,de én többet akarok :/ )

Mivel ez volt az első könyv amit angolul olvastam(most az easy readereket meg a Bleach mangát nem számoltam)az elején majdnem minden szót kiszótárazhattam volna -még szerencse,hogy itt van nekem a google fordító - főleg a tájleírásoknál,de később ez is könnyebb lett,és rájöttem,hogy nem kell minden egyes szót értenem.

Összességében élveztem az olvasást,mind a történet,mind az angolul való olvasás miatt.Igaz az utóbbi volt az oka,hogy ilyen lassacskán haladtam vele :(

Ui.: a borító nagyon tetszik,bár eredetileg a másik(lent)jobban tetszett,de már nem.A második rész(jobbra) februárban fog megjelenni,és én tuti,hogy azt is elolvasom :D

5/5

Kiadó: Corgi Childrens
Kiadás éve: 2011
Hossz: 432 oldal

3 megjegyzés:

  1. Itt is megkérdezem, ha nem gond, hogy alapfokú angol tudás elég a megértéséhez?^^

    VálaszTörlés
  2. Hát ezzel nekem is meggyűlt a bajom annak idején,mert elég érdekes szavakat használ(nekem azok voltak),én is szótáraztam az elején,de miután ezeket az érdekes szavakat kikerestem már könnyebben ment,mert gyakran használja őket.Amúgy pedig itt is csak azt tudom ajánlani, hogy olvass bele http://www.amazon.com/Returners-Wealth-Stewart-Riddell-Wyrmeweald/dp/0552560847/ref=sr_1_sc_1?ie=UTF8&qid=1358177935&sr=8-1-spell&keywords=wyremweald
    remélem tudtam valamennyit segíteni

    VálaszTörlés