2012. január 14., szombat

Naomi Novik: A jádeköves trón


"Naomi Novik lenyűgöző fantasy sorozatának második kötetében is szárnyra kél a történelem. A napóleoni háborúk hiteles leírásába szervesen szövődik bele a Repülő Hadtest sárkányokból és reptetőkből álló serege, akik az égből oltalmazzák Angliát. William Laurence kapitány és sárkánya, Temeraire Kínába utaznak, az Éteri sárkányok őshazájába. A hosszadalmas és izgalmas út során végig attól kell rettegniük, hogy a császár, aki Napóleonnak szánta Temeraire-t, el fogja választani őket egymástól. Temeraire ugyanis Éteri sárkányként roppant értéket képvisel, hiszen intelligenciájáról, ügyességéről és mindenekelőtt az Isteni Szél nevű képességéről híres, arról a dermesztő ordításról, amellyel hajókat zúz porrá, erdőket tarol le, és más sárkányokat semmisít meg repülés közben. A briteknek megfontoltan kell lépkedniük a diplomácia útvesztőjében, nehogy országuk háborúba keveredjen Kínával."

Már megvan vagy 2 éve talán hogy az első részt olvastam,ami egész jó volt,de a katarzis elmaradt.Ezért(+ mert szeretem,hogyha a sorozatok darabjai megvannak)nem nagyon akartam kivenni a könyvtárból,hogy elolvassam,de aztán végül megtörtem.



Az alap dolgok,amik tetszettek,itt is megmaradtak.Jó az alapötlet,szeressük a sárkányokat pláne ha beszélnek.Amin javíthatni lehetne az az írásmód.Sokszor kicsit unalmassá vált a leírások miatt,amit néha túlzásba is vitt.És a márkövetnisemtudtamhányhónapos utazás felesleges volt.Simán spórolhatott volna ezekkel a részekkel úgy 150-200 oldalt.És a sok kínai nevet már nem igazán tudtam követni sem.
Másrészt sokszor bajba voltam/vagyok a méretekkel.Mekkora az adott sárkány a reptetőjéhez képest.Nos ezen a problémán némiképp segített,hogy találtam pár rajongói rajzot.
A szereplők nem igazán kerültek közelebb hozzám,bár ez nem okozott problémát,mert olyan,mintha egy történelmi beszámolót olvasnék és ez így tetszett.Egyedül azzal nem vagyok kibékülve,hogy Laurence a (hím!)sárkányát kicsimnek hívja.Ezen nem tudom túltenni magam.
Sokat nyomtak az értékelésemnél a csaták.Ezeket eléggé részletesen és izgalmasan tudja átadni.Sokszor már azon voltam,hogy bárcsak megtámadná már valaki a hajójukat.
A másik pozitívum,hogy új sárkányokat ismerhettünk meg(pl.tengeri,kínai fajták),és hogy a kínai kultúrába jól beleillesztette az emberek és sárkányok együttélését.Ezek a részek elég jók voltak,itt jól jöttek a szép tájleírások.
A hazai borítót nem tudom,hogy ki csinálta,de csillagos 5-t neki :)

Összességében jobbra számítottam,de ahogy utánaolvastam ez a rész másoknál is hagyott kivetni valót maga után.A harmadik rész jobb kritikákat kapott,és kíváncsi is vagyok rá,úgyhogy mindenképpen el fogom majd olvasni egyszer.


5/3.5

Eredeti cím: Throne of Jade
Fordító: Heinisch Mónika
Kiadó: Agave Kiadó
Kiadás éve: 2008
Hossz: 400 oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése