2011. október 31., hétfő

Gayle Forman: Ha maradnék


"Képzeld el, hogy mindened megvan, amiről csak egy lány álmodhat. A szüleid jó fejek, mindig megértenek és melletted állnak. Az öcséd a legédesebb kiskölyök a világon. A város legígéretesebb rockbandájának frontemberével jársz, aki nem elég, hogy eredeti és különleges, de imád is téged. A zenei tehetséged szélesre tárta előtted a világ kapuit.

Képzeld el, hogy aznap, mikor leesik az első hó, mindezt elveszítheted.

Amikor életedben először kell komoly döntést hoznod, nem áll melletted senki, akitől segítséget remélhetnél. Élet és halál között kell választanod. Az életed soha nem lehet olyan, mint amilyennek ismerted. A halálról semmit sem tudsz.

Te mit tennél? Harcolnál vagy feladnád? Mennél vagy maradnál?
"

Sok jót hallottam a könyvről,ezért keresni kezdtem a könyvtárban,aztán múltkor pont bent volt, így ki is hoztam gyorsan.

Biztos nem fogtok sokan szeretni érte,de nekem nem nagyon jött át.Lehet,hogy nem voltam olyan hangulatban,vagy nem tudom mi volt a gond,de nem.Azt el kell ismernem,a stílusa jó,könnyen olvasható.
De sem a szereplők,sem a történet nem fogott meg igazán.Szerintem egy ilyen típusú történetnek olyannak kellene lennie,hogy utána még napokig ezen rágódjak,de ezt nem sikerült elérni nálam.
Aztán volt pár dolog ami igazán zavart.Először: értem én,hogy azt akarta érzékeltetni,hogy a zene milyen fontos Mia életében,de ez nekem kicsit erőltetett volt.Nálam ott lépte ezzel túl a határt,amikor Mia és Adam a szobában "játszanak".Most komolyan,ki élvezi azt,hogy egy vonót húzogatnak a mellén? Nem mellesleg szerintem a vonónak sem tesz jót.

Aztán nem árulok el nagy titkot azzal,hogy balesetet szenvednek.De hogy Mia ne haragudna a baleset okozójára?Még egy kicsit sem? Na itt tényleg valami gikszer van a lány fejében.Minden ember ilyen esetben haragszik,még akkor is,ha nem ismeri be magának.
Ott volt még a zenetáboros rész.Volt egy fiú aki 13-14 éves,és már évek óta tudták róla,hogy meleg.Na ne akarja nekem megmagyarázni,hogy egy gyerek ennyi idősen már ezt el tudja dönteni.
A borítót pedig nem tudom,hogy lehetett ennyire elszúrni.A megalkotója amúgy igen egy kaptafára dolgozik,mert ezeket a borzalmas nyilakat sosem tudja elhagyni :S

5/3.5

Eredeti cím: If I Stay
Fordító: Rudolf Anna
Kiadó: Ciceró kiadó
Kiadás éve: 2011
Hossz: 256 oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése