2011. február 26., szombat

Tite Kubo: Bleach 19. The Black Moon Rising


"The long-awaited showdown between Ichigo and Byakuya Kuchiki has finally begun. Has Ichigo succeeded in mastering bankai, the highest level of power that a Soul Reaper can attain, to face Byakuya as an equal?"

*A régóta várt leszámolás Ichigo és Kuchiki Byakuya között végre elkezdődött.Sikerül-e Ichigonak elsajátítania a bankait,a legmagasabb szintet amit egy halálisten képes elérni,hogy egyenlőként nézhessen szembe Byakuyaval?*

Sokat gondolkoztam azon,hogy írjak-e erről a mangáról postot,de mivel ez az egyik kedvenc sorozatom és mert nagyon büszke vagyok rá,hogy angolul olvasom és a 3/4-ét megértem,ezért úgy döntöttem,hogy írok róla.Annyit azért elárulok,hogy nem teljesen sorban olvasom a köteteket,mert igen nehéz őket beszerezni,de mivel az anime változatot láttam ezért nem vesztem el a fonalat.

Akik nem ismerik a sorozatot,azoknak itt egy kis ismertető a wikipediáról:
"A történet azzal kezdődik, hogy Kucsiki Rukia, egy shinigami (halálisten) megjelenik Kuroszaki Icsigo szobájában. Meglepődik rajta, hogy Icsigo képes látni őt, mert a shinigamik és általában a szellemi lények a közönséges emberek számára láthatatlanok, csak a nagyon nagy vagy a nagyon kis szellemi energiával rendelkezők (értsd: haldoklók) képesek erre. Azonban nincs sok ideje meglepődni, mert egy lidérc (egy elkárhozott lélek) megtámadja Icsigo családját és meg kellene védenie őket. Azonban – egyéb okokból – alulmarad, és erejét Icsigonak adja, aki megvédi a testvéreit. Azonban Rukia szellemi energiája egyszerre felébreszti a saját belső erejét is, ami eddig rejtőzködött és képességeiben messze felülmúlja a legtöbb közönséges shinigamiét is.
A következő nap Rukia egyszer csak betoppan Icsigo osztályába, mint cserediák, és úgy viselkedik, mint egy normális ember. Mint kiderül, ereje átadása miatt kénytelen az emberek világában maradni, egy ideiglenes póttestben arra várva, hogy shinigami ereje visszatérjen. Addig is Icsigo helyettes shinigamiként gyakorlatilag teljesíti Rukia feladatait – azaz elpusztítja az egyre gyakrabban megjelenő Hollowokat és a Földön bolyongó lelkeken elvégzi a lélektemetés szertartását, amivel azok a Lelkek világába kerülnek.
Rukia azonban azzal, hogy erejét egy embernek adta – még ha szükségből is – vétett a Soul Society törvényei ellen. Így aztán akarata ellenére visszaviszik, és halálra ítélik, Icsigo és szintén különleges képességű barátai pedig a megmentésére indulnak.
"

Igazából ez már a sokadik kötet amit olvasok,és már nem igazán tudom,hogy miért is álltam neki,de azóta töretlenül a kedvenc listán van(igaz a napjainkban hetente megjelenő fejezetekkel nem igazán vagyok kibékülve,de az egymás történet).Ezt a könyvet kifejezetten kedvelem,mert ez az az időszak,amikor Kubo rajzolási stílusa szerintem előnyére változott.A képi világa mellett előkerül a becsület,harc,büszkeség.Ezek a témák engem mindig is nagyon foglalkoztattak.Az egész sorozaton keresztül mindig előjön a "nem adom fel!",ami tény és való,hogy néha kicsit túlzásokba esnek,de azért példaértékű is.
A másik érdekes szál az,hogy ki áll az összeesküvés hátterében.Amikor a filmen láttam nagyon meglepődtem a tettes kilétét illetően,de ennyire nem szaladok előre,mert az majd csak a 20.kötetben derül ki.
Összességében ez a rész szerintem kiemelkedő,főként képileg,de a mondandója miatt is.

5/5

Forditó: Joe Yamazaki
Átdolgozta: Lance Caselman
Kiadó:Viz Comics
Kiadás éve: 2007
Hossz: 216 oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése