2011. február 22., kedd

Kathryn Lasky:Ga-Húl őrzői - A katlan titka


"Sören a *gyöngybaglyok* által lakott Tyto királyságkan született. Az erdei birodalom nyugalmát könyörtelen ellenség veszélyezteti, mely az ő életét is örökre megváltoztatja. Még röpképtelen fiókaként elragadják, és egy félreeső helyen lévő völgykatlanba hurcolják. Itt működteti egy rejtélyes bagolytársaság a Szent Ególiusz Árvafészek nevű intézményt, akol az elrabolt Sören sorstársak százaival találkozik. Közöttük van Gülfi, a tündérbaglyocska is, akivel Sörén életre szóló barátságot köt. Elhatározzák, hogy nem hódolnak be az őket itt tartó zsarnoki akaratnak. Megszökni azonban csak felfelé lehet, ők pedig nem tudnak repülni. Mindenképpen meg kell tanulniuk, nem csupán azért, hogy magukat mentsék, de tőlük függ a békés bagolyközösségek sorsa is…"

*bátorkodtam az eredeti szövegben rosszul írt hóbaglyokat átírni.

A tesómmal néztük meg a filmet,és utánanéztem,hátha van ez könyvben is.(Mostanában ez nálam bevett szokás,ugyanis a mostani filmek nagy része könyvadaptáció.)Meg is találtam,hogy angolul már a 16 kötetnél tartanak,és az első 3-ból csinálták a filmet. A bookline-on 50%-os leárazásban volt,nem volt szívem otthagyni.Elég vékonyka kis könyv azt meg kell hagyni. :)

Roppant könnyen és gyorsan tudtam vele haladni,már amikor elég jól éreztem magam ahhoz,hogy egy fejezetnél többet olvassak.(Ugyanis lázasan nem nagyon fogtam fel,hogy mit is olvasok)Kicsit meglepődtem,hogy milyen részletességgel ír az "első" dolgokról és a "fosókról",de ez nem zavart különösebben,bár lehet,hogy pár embert ezek a részek furcsán érinthetnek.És ami már kicsit az agyamra ment az a folytonos "zúzázás".
A történet nem volt különösebben izgalmas,de valahogy mégis tetszett.Talán az tette,hogy ilyen jól mutatja be baglyosan a Szent Ególiusz Árvafészek rendszerét,(valahogy folyton a magyar rendszerváltás előtti szocializmust juttatta eszembe.)ahogyan próbálják elnyomni az egyéniségeket,de azért van pár ellenálló.
Az első könyv igazából egy előkészítésnek megfelelő,igaz én a végére még bedobtam volna egy kis izgis részt,ami miatt az ember izgul,hogy mi lesz a kis csapat sorsa.A könyv hátulján lévő ismertető szerintem jó ötlet.Az elején lévő térkép igen vázlatos,de a lényeg rajta van. :)

A szereplők jól megformáltak,senki sem a tökéletesség megtestesítője,mindenkinek van valami kis hibája.Például Sören hamar kétségbe esik,és van egy kis önbizalomproblémája is.A kedvenc mégis Gülfi a tündérbaglyocska,aki hiába földszintes méretű,ezt nagyon jól kompenzálja az eszével és a nagyszájúságával.(egy kicsit magamat látom benne,csak nem az eszére vonatkozó részben,de nekem azért nincs ennyi önbizalmam)
A film alapján van még egy szereplő,aki nagyon érdekel,és az pedig Tukk.Bár itt nem tudunk meg róla annyi mindent,csak hogy Szisszen asszony szerint rossz bagoly,meg a viselkedése is ezt tükrözi,de a mozis karaktere felkeltette a figyelmem,hogy vajon őt mi is vezérli?Remélem ez majd a későbbiekben kiderül majd.

A következő rész elméletileg A lovagi próba,de a megjelenéssel kapcsolatban nem találtam semmit.

5/4

Eredeti cím: The Capture, Guardians of Ga'Hoole
Fordító: Torma Péter
Kiadó: Animus
Kiadás éve: 2008
Hossz: 224 oldal

2 megjegyzés:

  1. Még a film előtt olvastam el az első könyvet, mert kíváncsi voltam, hogy Zack Snyder milyen filmet csinál, ami animációs fantasy-kalandfilm. Nagyon tetszett a mind a kettő!
    Az első könyv előkészíti az alapokat, van benne pár na most mi lesz rész. Én nem mondanám, hogy nem izgalmas, szépen eloszlik a feszültség, amikor a Szent Egóban vannak, folyton ott van a rejtélyesség, az ismeretlenség, feszültség. A karakterek jobbak nem is lehetnének. A Zúzás dolog, pedig az alapja a könyvsorozatnak, attól baglyok a baglyok! És nagyon tetszett, hogy mint néhol mint egy dokumentum filmként magyaráz a baglyokról: köpet, evezőtollak,hallás...

    Angolul megszereztem még pár könyvet. A másodikat olvasom és szörnyű nehéz a szövegkörnyezet, nem elég jó az angol nyelvtapasztalatom.

    Nagyon jó könyv, miért nem adják ki a folytatást?!
    Kell kell kell kell! :)

    VálaszTörlés
  2. Én elöször a filmel találkoztam ami a top 5 animációs filmem között még mindig büszkén foglal helyet.Aztán kaptam meg az elsö részét a könyv sorozatnak mert nagyon kiváncsi voltam rá.
    Nem tudtam letenni egy nap alatt kiolvastam.Majd persze angolul megvettem az összes részét 15 fö és plus 3 kiegészítö könyv.
    Az angol nyelv tanulásában nagyon sokat segített.Nem akarok spoilerezni de ahogy haladunk a történetel egyre komolyabb,felnötesebb,és epikussabb lett.A széria legnagyobb pozítívuma a kiváló character kidolgozás.
    Hát az egyetlen negatívum talán az hogy a gonosz szereplökröl nem tudunk meg elegett.
    Amùgy király.
    Ja és Kathryn Lasky-töl még nekem meg van a Wolves of the Beyond (Tùl farakasai) sorozat.

    VálaszTörlés