2011. június 21., kedd

Libba Bray: Rettentő gyönyörűség


"Gemma Doyle más, mint a többi lány, akinek kifogástalan a modora, csak akkor szólal meg, ha szólnak hozzá, tudja a helyét, és hanyatt veti magát, és Angliára gondol, amikor ezt kívánják tőle. A tizenhat éves Gemma önálló egyéniség. A londoni Spence Akadémiára akkor íratják be, amikor Indiában tragédia sújt le a családjára. Gemma, aki magányos, bűntudattal küszködik és hajlamos a jövőt illető látomásokra, amelyek kínosan valóra is válnak, hűvös fogadtatásban részesül az Akadémián. Ám nem teljesen magányos: egy rejtélyes fiatalember követi, aki óva inti, nehogy megnyissa a lelkét a látomások előtt. Gemma képessége ugyanis, amivel magához vonja a természetfelettit, itt, a Spence-ben teljesedik ki. Itt kerül kapcsolatba az iskola legbefolyásosabb leányklikkjével, és itt fedezi fel, hogy az anyja kapcsolatban állt egy Rendnek nevezett titokzatos csoporttal. És itt vár rá a sorsa…, amennyiben hisz benne. A Nagy és rettenetes szépség igazi, hátborzongató olvasmány a suhogó szoknyák, táncoló árnyak és éjszaka utunkba vetődő dolgok világának széles palettájáról. A viktoriánus kor élénk színekkel megfestett világát tárja elénk, ahol a lányokat arra nevelik, hogy gazdag férfiakhoz menjenek feleségül, de ahol egy lány más utat keres magának."

Helyenként lehetnek benne spoilerek,úgyhogy,csak óvatosan!

Ha jól emlékszem már a megjelenés óta szemeztem vele,de annyira nem keltette fel a figyelmem,hogy meg is vegyem.Aztán csodák csodája fél év után pont aznap vitték vissza a könyvtárba,amikor én is ott voltam,így magamhoz ragadtam.

A történet alapjában véve tetszett,bár a birodalmak nekem nagyon hasonló volt Nyárvidékhez(Evermore),de már ott sem nyerte el a tetszésem igazán.
Ezen kívül még a végével volt egy kis gondom az utolsó "nagy" összecsapásnál,amikor nehezen követtem a dolgokat.

A stílusa igen élvezetes,könnyen lehet haladni vele.(Ez nálam egy fő szempont,mert hiába jó a történet és miegymás,ha a stílus olyan,hogy nem birok 2-3 oldalnál többet olvasni,akkor az már veszett ügy.)Könnyed és érzékletes.Ez a jó tulajdonsága miatt még akkor is olvastam volna a könyvet,ha nincs benne a fantasy szál.Mindig is bírtam a 19. századot bemutató történeteket.

Gemmát határozottan sikerült megkedvelnem.Bár be kell vallni voltak idegesítő dolgai és sokszor úgy viselkedett mint egy elkényeztetett kis liba,de ezt leszámítva bátor nagyszájú,és azért a fejében nem mosogatólé van.
A többi lányt majdnemhogy ki nem állhattam.A többségük eléggé önző és buta volt.Simán kihasználják Gemmát,aki ezt szó nélkül tűri.Én biztos otthagytam volna őket,vagy legalább jól kiosztom valamennyit.
És a titokzatos Kartik...majd meglátjuk mi sül ki belőle.

Összességében egész jó kis könyv,csak azt sajnálom,hogy ez is sorozat,aminek még 2 része van.A másodikat majd a szökőnapon talán ki tudom kölcsönözni,a 3. meg most jelent meg nemrég a maga csekély 836 oldalával.De azért elolvassuk :)

5/4

Eredeti cím: A Great and Terrible Beauty
Fordító: Szűr-Szabó Katalin
Kiadó: Könyvmolykéző Kiadó
Kiadás éve: 2010
Hossz: 372 oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése