2011. július 25., hétfő

Rob Thurman: Éjvilág


"Üdv New Yorkban! Ahol egy troll lakik a Brooklyn híd alatt, egy kobold a Central Parkban és egy gyönyörű vámpír az Upper East Side egyik manzárdjában – és ez csupán a kezdet. Persze a legtöbb halandó ember tökéletesen vak marad a természetfelettiek éjszakai életére, de Cal Leandros csak félig ember. Apja sötét vérvonala rémmesékbe illő – és most ő és az egész másvilági fajtája Cal nyomában lohol. Vajon miért? Cal eddig nem igazán akart annyi ideig egy helyben maradni, hogy megtudja a választ. Féltestvérével együtt idáig sikerült egy lépéssel az üldözőik előtt maradniuk, de most Cal apja ismét rájuk bukkant. Cal számára most végre kiderül, hogy mit akarnak, mit akartak tőle mindig is. Ő a kulcsa ördögi tervüknek, hogy a Földön elszabadítsák a Poklot. Cal életének legkeményebb küzdelmében a tét az egész emberiség sorsa… „A varázslatos világ legmagasabb csúcsaira és legmélyebb bugyraiba visz el ez a hajtűkanyarokkal teli, fordulatos könyv. Csípős, cinikus, csibészes és titokzatos. Az igazság Odaát van, és nem valami szép…" "

Egy kicsit lemaradtam a vélemény írásokkal,ezért most valószínű,hogy pár dolgot már elfelejtettem,amit amúgy le akartam volna írni.
Szóval FFG-nek van egy kampány ezzel a könyvvel kapcsolatban(http://ffgbook.blogspot.com/2011/04/segits-hogy-az-ejvilag-egen.html igen még mindig béna vagyok és nem tudok normálisan linket beszúrni) ugyanis a kevés érdeklődés miatt nem akarják kiadni a folytatást,hacsak nem fogy el az Éjvilágból bizonyos mennyiség.Úgyhogy hajrá Éjvilágot venni,mert szerintem megéri!
Az tény és való,hogy én a sajátomat FFG-től kaptam,de erről már volt szó.

Nem tudom ki mennyire van otthon a sorozatok világában,de ha rémlik mi az az Odaát(Supernatural),az jó,mert leginkább ahhoz tudnám hasonlítani a könyvet-pár eltéréssel pl Cal és Niko nem kergeti a szörnyeket,hanem fut előlük.

Mindig is szerettem az olyan könyveket,amikben a mi világunk van,de még sem.Na hát ez is olyan,pl a kobold a Central Parkban,a gazdag vámpír özvegy stb.Jó,hogy nem csak egyfajta lényre koncentrál rá - lásd vámpírok minden mennyiségben - hanem mindenfélét megtalálsz belőlük a könyv során,de nem ömlesztve kapjuk őket,hogy nesze nektek pár dög,inkább csak szép sorjában adagolja nekünk a látnivalókat és infókat.

A történet maga szerintem elég egyedi - nem csak a fent emlitett "dögök" miatt - hanem végre kapunk valami újat a sok rózsaszín ifjúsági regény mellé.És ez tényleg nem szirupos(most nem kifejezetten a káromkodásokra gondolok)Van két testvér,akik szívatják egymást ahogy csak bírják - nekem ez a megszokott és normális testvérek között - de közben meg mindent megtennének egymásért miközben szinte csak magukra számíthatnak és még pár grendel be is akar támadni,az azért szép dolog.

Minden szereplő egy egyéniség,nem nagyon vannak töltelék emberek.Jól érezhető a karakterek egyedisége a "nézőpont váltásnál" - aki olvassa az tudja mire gondolok ;) A két főszereplőben minden megvan ami kell,teljesen emberi és élethű a viselkedésük.Szimpatikusak és szerethetőek.

Nem akarok lelőni semmiféle poént,de kapunk itt mindent az önfeláldozástól elkezdve az árulásig és még egy kis lelkizést is,szóval izgalmas egy regény.Engem azért több helyen sikerült meglepni.
Ha kiadják a második részt,amiben nagyon reménykedem,mindenképpen el fogom olvasni,hogyan folytatódik a bratyók sorsa.És amint látni a sorozat 6 részes,tehát biztos fog még jó pár dolog történni.



U.I.: én rendesen meglepődtem,mikor rájöttem hogy nő írta a könyvet


5/5

Eredeti cím: Nightlife
Fordító: Takács Gergely
Kiadó: Tuan Kiadó
Kiadás éve: 2008
Hossz: 346 oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése