2011. július 18., hétfő

Andrea Cremer: Nightshade – Az őrzők


"Calla Tor, a félig ember, félig farkas tizenéves lány egy hozzá hasonló fiatalokból álló falka vezetője. Napközben iskolába járnak, mint bárki más, ám néha farkas alakot öltenek, hogy teljesítsék feladatukat, a hegyen lévő szent helyek védelmét a betolakodóktól. Calla vőlegényét szülei már születésekor kijelölték, egy másik falka alfahímének személyében, és hamarosan sor kerül az esküvőre. A fiatal pár együtt fogja irányítani az új falkát. Egy napon a lány megment egy kirándulót járőrözés közben, és szoros kapcsolat szövődik köztük. Új barátja révén Calla akaratlanul is szembefordul eddigi világával, a szigorú szabályok által kormányzott farkasközösséggel. Kedveli rámenős vőlegényét és büszke rá, ám a titokzatos új fiú is vonzza. Egyre többször találkoznak, kutatásba kezdenek, és kiderítik, mennyi mindent titkoltak el a farkasok elől saját uraik a küldetésükkel kapcsolatban. Calla rájön, hogy eddig biztonságosnak hitt világában minden másképp van, mint hitte. Ráadásul egyre közeleg esküvőjének időpontja, és választania kell a két fiú közül."

Talán a bookline-on láttam meg a borítót és a fülszöveg elolvasása után elhatároztam,hogy nekem ez kell.A megjelenés után egyből megvettem,de csak most jutottam el odáig,hogy el is olvassam.

A történetet mondhatnám sablonosnak is szerelmi szál miatt(kivétel hogy itt a lány a "veszélyes"),de maga a világ félépítésé nekem új volt.Ugyanis itt nem igazán vérfarkasokról van szó,hanem olyan emberekről,akik farkassá tudnak változni amikor akarnak,és semmi ruhaszakadás meg holdravonyítás.Inkább mágiára hasonlít az amit csinálnak,és itt jön be,hogy összetalálkozik a boszorkány/vigyázó és az alakváltó/őrző.Ez elég érdekes párosítás volt,meg maga a társadalmuk berendezkedése is,de ez nem feltétlenül jelenti azt hogy rossz lenne.

A történet nekem eléggé kiszámítható volt,és már sok dolgot már az első utalásnál kitaláltam,de akik még nem olvastak olyan sok mostani ifjúsági regényt,azokat pár helyen meglepheti a cselekmény.
Igaz néhol nekem túlpörögtek a dolgok(pl barlang).Én kicsit jobban húztam volna az ilyen részeket,már csak a feszültségkeltés miatt is.



Calla-t nem igazán kedveltem meg. Míg egyedül van addig oké,bátor csaj,van benne spiritusz.De amikor valamelyik fiúval van akkor kész káosz.Számomra az ő vívódása a két fiú közt már eldőlt,és nem abba az irányba amerre én szerettem volna(remélem ez változik,bár kétlem).Csak az nem világos,hogy minek hülyíti mindkét srácot?
És könyörgöm valaki mondja már el miért Lily a beceneve!(ez annyira idegesít,hogy nem mondta el az írónő)
Kövezzetek meg,de én ki nem állhatom Shay-t.Valahogy annyira irritál,hogy arra már szavak sincsenek.Folyamatosan nyomul,mindenbe beleüti az orrát és még sorolhatnám.
Rennel más a helyzet,őt bírtam.Igaz,hogy egy kicsit nagyképű,de mind tudjuk hogy ez a macsó típusú fiúknál alap követelmény.De ezt leszámítva érzékeny és gondoskodó és nem mellesleg jól vezeti a falkáját.

Ahogy elnézem eléggé lehúztam a könyvet,de el kell mondanom,hogy annak ellenére amit leírtam tetszett a könyv.Éjszakákon keresztül képes voltam fent maradni,csak hogy tovább olvassam,mert ha egyszer elkezdtem nehéz volt letenni.A második rész már megjelent,és nagy a valószínűsége hogy azt is meg fogom venni,de nem sajnos nem a közeljövőben.

U.I.: muszáj volt mindkét külföldi borítót felrakni,mert nem tudtam és nem is akrtam választani :)

5/4

Eredeti cím: Nightshade
Fordító: Barta Tamás
Kiadó: Egmont
Kiadás éve: 2011
Hossz: 472 oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése