2011. március 24., csütörtök

Dave Eggers: Ahol a vadak várnak


"A nyolcéves Max izgő-mozgó, nyughatatlan gyerek. Úgy érzi, senki sem törődik vele, ezért egyre meredekebb csínyekkel hívja fel magára a figyelmet. Egyik este, büntetésből, vacsora nélkül a szobájába küldik. Max elkeseredésében magára ölti hófehér farkasjelmezét, és kirohan az éjszakába. A közeli tó partján elköt egy csónakot, amellyel egy különös szigetre jut, ahol gigászi méretű állatok élnek. Maxot a királyukká választják, és közösen elhatározzák: olyan világot építenek, ahol minden úgy történik, ahogyan ők akarják. De még maguk sem sejtik, hogy ez milyen borzalmakhoz vezet… Dave Eggers különös világú fantasy regénye Spike Jonze (A John Malkovich menet) azonos című filmjében elevenedik meg."

Hatalmas nagy lendülettel álltam neki olvasni a könyvet,ami ki is tartott kb a feléig.A történet addig nagyon tetszett,amíg Max otthon van.Nevettem rajt,mert vicces volt,búsultam rajt, mert néhol szomorú volt látni a kisfiút a csonka családban,amint próbálja felhívni magára a figyelmet,hogy ő még gyerek és ne kezeljék felnőttként.Megvolt addig a lendület,amíg Max el nem jut a szigetre.Ami addig történt,azt tudtam hova tenni,de utána már nem igazán.Képtelen voltam eldönteni,hogy a vadak mi célt szolgálnak:1.talán csak furcsa fantázia lények,2.Max lelki világának megtestesítői,3.fogalmam sincs.Szerintem valahol az 1 és 2 közül valamelyik.

A szereplők nem kerültek igazán közel a szívemhez.Amikor állatokkal kezdtek dobálózni,vagy egymást gyepálják,rágják vagy mikor száz számra falta valamelyikük a minicicákat(szegény cicák)nem nagyon tudtam szimpatizálni velük.Egyedül talán a Bika,aki végig csöndben kuksolt.

Az alapötlet nem lenne rossz.Értem,hogy Max komolyabbá,felnőtté válásának folyamata az egész(az én értelmezésemben),csak kicsit furcsán van összehozva.A vége nekem túl összecsapott volt.
Film is van ezzel a történettel,csak pár változtatással,majd erre is sort kerítek egyszer.

5/3.5

Eredeti cím: Where the Wild Things Are
Fordító: Lukács Laura
Kiadó: Park Könyvkiadó
Kiadás éve: 2010
Hossz: 202 oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése