2011. április 8., péntek

Tonya Hurley: Szellemlány


"Charlotte Usher gyakorlatilag láthatatlannak érzi magát az iskolában, és egy nap valóban azzá is válik. Nemcsak láthatatlanná, de halottá is. És mindez egy srác és egy gumimaci miatt.

Ebben a kissé gúnyos, néhol mégis szívszorongató történetben Tonya Hurley feltárja előttünk a láthatatlanságot, amit néha mindannyian érzünk, és hogy meddig vagyunk képesek elmenni, hogy végre észrevegyenek bennünket.
"

A könyves bloggerek körében nagy népszerűségnek örvend,úgyhogy gondoltam én is rápróbálok.

Ízig-vérig amerikai tini szemléletű az egész könyv.Valljuk be, a szellem téma nagyon népszerű a filmek körében is.De nekem ez a fajta átdolgozás tetszett,bár voltak bent logikai hibák amiket nem értettem,ilyen volt a "most milyen testeken is tud átmenni egy szellem" szindróma.Volt mikor Charlotte megakadt egy ajtóban,de simán megtapogatott tárgyakat.
Ez az egyik,ami nem tetszett bent, a másik pedig a ribancozás.Értem én,hogy tinédzserek a szereplők,de voltak olyan mondatok,amiken ledöbbentem.Nekem néha kicsit olyan alpárinak tűnt.Pl:" -Attól,hogy meghalt,még nem lesz belőle szent...,ahogy a pomponlányok sem mind ribancok-szólt közbe Wendy Anderson. Mindkettők lefagyott egy pillanatra,amikor rájöttek,hogy a szurkolókórus tagjai,bizony,mind ribancok voltak."

Ezt a két dolgot leszámítva jó kis olvasmány volt.Könnyen követhető,vicces és nagyon sok olyan témát feszeget,amin az ember eltűnődik.Nagyon sok jó gondolatot lehet belőle idézni.Személy szerint az egészet úgy képzeltem el,mint egy Tim Burton-féle animációs filmet(ennek nem kis szerepe volt az első oldalon található rajznak)
A folytatást is el fogom olvasni,amit nemsokára adnak ki Hazatérés címmel.

Ui.: A borító,a belül található árnyképek,és az egész külalak nagyon eredeti és szuper lett.


5/4.5

Eredeti cím: Ghostgirl
Fordító: Győri Dávid
Kiadó: Pongrác
Kiadás éve: 2010
Hossz: 324 oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése